Jesteśmy najlepsi
Aktualności
Aenean sagittis mattis purus ut hendrerit. Mauris felis magna, cursus in venenatis ac, vehicula eu massa. Quisque nunc velit, pulvinar nec iaculis id, scelerisque in diam. Sed ut turpis velit. Integer dictum urna iaculis vestibulum finibus. Etiam tempus dictum rhoncus. Nam vel semper eros. Ut molestie sit amet sapien vitae semper. Pellentesque habitant morbi tristique senectus et netus et malesuada fames ac turpis egestas.
Na mocy obowiązującej ustawy o ochronie danych osobowych administrator musi podać osobom, których dane przetwarza, więcej informacji, niż to wynika z samego rozporządzenia RODO.
Za sprawą RODO musi wskazać okres, przez jaki będzie przechowywał dane czy podać dane kontaktowe do inspektora ochrony danych (IOD), jeśli go wyznaczył.
Ma też obowiązek poinformować osoby, o ile będzie ich to dotyczyło, o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu. Istotne jest informowanie o prawie do cofnięcia zgody w dowolnym momencie czy o prawie wniesienia skargi do Prezesa UODO.
Nie może zapomnieć też, że gdy zbiera czyjeś dane od osób trzecich lub ze źródeł powszechnie dostępnych albo je kupuje, staje się ich administratorem i również musi dopełnić obowiązku informacyjnego. Nawet gdy jest to tylko numer telefonu lub adres e-mail.
Zasady zgodnego z prawem, rzetelnego i przejrzystego przetwarzania oznaczają one, że osoba, której dane dotyczą, powinna zostać poinformowana o podjęciu operacji przetwarzania i jej celach, a także o ryzyku, zasadach, zabezpieczeniach i prawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych.
Szczególnie istotny przy spełnieniu przez administratora obowiązku informacyjnego jest odpowiedni stopień przejrzystości i rzetelności skierowanego komunikatu.
Osobne wykłady poświęcone były przejrzystemu informowaniu w kontekście powiadamiania osób o naruszeniu ochrony ich danych osobowych oraz realizacji obowiązku informacyjnego przy monitoringu wizyjnym.
Administrator powinien:
użyć jasnego i prostego języka,
wyjaśnić cel takiego powiadomienia, aby osoby, których dane dotyczą, zrozumiały charakter naruszenia i wiedziały, co muszą zrobić, aby się zabezpieczyć,
zastosować język, jakiego zwykle używa w komunikacji z osobą, której dane dotyczą. Czasami może być bowiem konieczne np. skorzystanie z komunikacji głosowej (w przypadku osób niewidomych) czy w języku ojczystym, jeśli jest to cudzoziemiec, tak aby osoba, której dane dotyczą, mogła zrozumieć przekazywane informacje.
Na tej stronie wykorzystujemy pliki cookies. Dowiedz się więcej.
tel. 501 197 974
e-mail: kontakt@szczecinrodo.pl